Kazuistika

Dítě jako „živé stříbro“

Jenda byl už od narození „náročné dítě“.Obtížně usínal, nespal v kuse déle než tři hodiny, byl plačtivý a vyžadoval neustálou pozornost.Jakmile se začal samostatně pohybovat, což bylo na jeho věk brzy, proměnil se v neřízenou střelu.Jeho zdravotní karta na chirurgii se začala zaplňovat záznamy o nejrůznějších úrazech."Seď  aspoň chvilku na místě!   Nelez tam!   Polož to!  Zavři pusu , když mluvím já! " byly nejčastější příkazy, které Jenda slýchal od zcela vysílených rodičů. Ty však šly většinou zcela mimo něj.Jenda působil dojmem, že má v sobě nataženou pružinu, která mu nedovolí ani na chvíli se zastavit. Zdálo, že rychleji jedná a mluví, než přemýšlí. Při rozhovoru rád skákal do řeči a vůbec nejraději mluvil sám-téměř nepřetržitě a bez ohledu na to, zdali ho někdo poslouchá. "Je temperamentní po tatínkovi, to se nedá nic dělat" mínila babička "Je to nevychovaný spratek" prohlašovala sousedka, která těžko nesla, že Jenda ohlašuje svůj příchod a odchod z bytu řevem a dupáním. 

Rodiče doufali, že školka mnohé vyřeší, ale hned první dny je vyvedly z omylu. Jenda se nedokázal zapojit do běžných činností, neustále běhal po třídě, o společném sezení “v kroužku“ nemohlo být ani řeči. Při obědě místo způsobného sezení na židličce na ni vylezl, pak si odběhl pro hračku, cestou ho zaujalo něco za oknem..Když ho paní učitelka konečně přiměla, aby si sedl ke stolu, pro změnu si vylil polévku do klína. Na vycházce spatřil popelářské auto, vytrhl se učitelce, aby si ho mohl prohlédnout zblízka a málem skončil pod jeho koly. "Snad z toho vyroste", utěšovali se rodiče. Taky proto uvítali možnost odložení školní docházky o rok. Ve škole ovšem potíže vyvrcholily. Sedět celou vyučovací hodinu a soustředěně pracovat  bylo pro Jendu něco nepředstavitelného. Jeho úkoly byly plné chyb a škrtanců, vydržel se soustředit maximálně deset minut, potom začal „provozovat „ různé jiné činnosti, kopal do lavice předváděl různé zvířecí zvuky, vykřikoval a pošťuchoval spolužáka před sebou. Nedokázal pochopit, proč by nemohl v hodině vstát a jít se podívat,co má paní učitelka na stolku, nebo proč by neměl komentovat její výklad vlastními připomínkami bez přihlášení. Ze školních pomůcek, které mu maminka  doma každý den připravila, přinesl domů polovinu, a to ještě v dezolátním stavu, stejně jako sešity, které byly počmárané, pomačkané, polité…

Co  domů nosil v hojném počtu, byly každodenní poznámky. Rodiče byli neustále zváni do školy, psaní domácích úkolů byl denní boj končící pláčem a scénami.

Kde jsme udělali chybu?- přemýšleli nešťastní rodiče. Někdo jim poradil, aby Jendu zkusili hodně fyzicky unavit, že se snad zklidní. Výsledek ale neodpovídal očekávání. Jenda se sice unavil, ale nedokázal se zklidnit a odpočinout si.Na pokraji svých sil se rodiče rozhodli vyhledat odbornou pomoc.

 Bylo stanoveno podezření na ADHD-Syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivitou.

Jednou z možností jak řešit ADHD-syndrom poruchy pozornosti s hyperaktivitou je EEG biofeedback.

AWA relaxační centrum | EEG biofeedback | šungitová komnata | masážní křeslo | koučink Brno | lymfodrenáž | liposukce ultrazvukem | solné jeskyně Brno | analýza těla | bodyshaping | myostimulátor | šungit | doplňkový prodej | pilátes v solné jeskyni | feng shui | fotoepilace | kosmetika z Mrtvého moře | solné dýmky| fotoomlazení | fototerapie | Ice Mask



google-site-verification: google721ee71ef43a266b.html