Výživa mozku

 

Jídelníček pro povzbuzení mozku

lidský mozek je výkonný orgán, aby však dobře fungoval, je zapotřebí mu zajistit co nejkvalitnější "palivo" - vyváženou stravu s harmonickým obsahem sacharidů, tuků a bílkovin a pestrou škálu důležitých živin.

 

Proč jsou pro mozek důležité sacharidy?

Sacharidy jsou pro mozek hlavním zdrojem energie. Aby správně fungoval, konzumujte potraviny s nízkým glykemickým indexem ( GI ), které cukry uvolňují pomalu, a pomáhají tak udržovat stálou hladinu glykemie. Potraviny s vysokým glykemickým indexem, např. rafinované ( bílé )cereálie, způsobují její rychlý vzestup následovaný rychlým poklesem.Náhlé změny hladiny cukru v krvi přitom mohou způsobovat únavu a nesoustředěnost.

       Nízký glykemický index má mnoho druhů ovoce a zeleniny, rýže basmati nebo např. celozrnné a vaječné těstoviny.Kombinujte je s potravinami bohatými na bílkoviny( maso, vejce, sýry či ořechy ), jež jsou nutné k produkci neurotransmiterů ( přenašečů nervových impulzů nezbytných pro proces myšlení).

 

Je mozek chráněn antioxidanty?

Mozkové buňky jsou náchylné k napadení volnými radikály, vedlejšími produkty buněčného metabolismu. Volné radikály jsou pohlcovány antioxidanty, jež rovněž zpomalují jejich tvorbu. Strava bohatá na antioxidanty pomáhá významně snižovat riziko úbytku kognitivních funkcí ( paměti, úsudku či dedukce ).

Které potraviny obsahují antioxidanty?

Významným zdrojem antioxidantů jsou např. borůvky, maliny, jahody, špenát, brokolice, paprika či čerstvé bylinky a koření.

Goji Ramissio

Které vitamíny a minerály mozek potřebuje?

Vitaminy řady B ( v obilovinách, mase či pečivu) přeměňují sacharidy na energii, zpracovávají esenciální mastné kyseliny nezbytné pro mozek, podporující tvorbu a zdraví nervových buněk.

        Mezi důležité minerální látky patří selen ( např. v para ořeších ), podporující funkci antioxidantu vitaminu E, hořčík ( např.v zelené zelenině ), jenž se stará o správné fungování mozku, a železo ( v mase či čočce ), důležité pro zásobování mozku kyslíkem.

Jakou úlohu mají omega 3 mastné kyseliny?

Dle vědeckých výzkumů dětí, kterým byly podávány výživové doplňky obsahující omega 3 mastné kyseliny, vykazují rychlejší pokrok ve čtení, psaní a udržování pozornosti. Osobám s optimálním příjmem omega 3 mastných kyselin pak hrozí menší riziko onemocnění Alzheimerovou chorobou.Tyto látky hrají též významnou roli při léčbě deprese a maniodeprese.

 

 

AWA relaxační centrum | EEG biofeedback | šungitová komnata | masážní křeslo | koučink Brno | lymfodrenáž | liposukce ultrazvukem | solné jeskyně Brno | analýza těla | bodyshaping | myostimulátor | šungit | doplňkový prodej | pilátes v solné jeskyni | feng shui | fotoepilace | kosmetika z Mrtvého moře | solné dýmky| fotoomlazení | fototerapie | Ice Mask

 


google-site-verification: google721ee71ef43a266b.html